Conversia este unul dintre conceptele cheie ale performanţei şi funcţionării Google Ads. Scopul ad-urilor Google este de a realiza conversii. De calitatea alegerii şi a configurării conversiilor depinde succesul contului şi a prezenţei pe Google Ads.
Semantica conversiei
Pentru a intra mai in amănunt în prezentarea importanţei conversiilor şi a unui sistem de evaluare a indicatorilor raportat la conversii, vom da câteva exemple de conversii dintre cele mai standard:
- efectuarea unei comenzi pe un magazin online de cărţi;
- realizarea unei configurări de automobil pe un site de vânzare auto;
- programarea unei consultaţii medicale pe site-ul unei policlinici;
- completarea unui formular de tip "cerere ofertă" pentru o companie de montaj parchet.
Aşadar orice acţiune a unui client care ne aduce un anume beneficiu sau este premergătoare unor etape care sperăm sau urmează să aducă bebeficii se poate considera conversie.
Înregistrarea unei conversii se face de către site prin intermediul unui cod anume inserat care înregistrează acţiunile respective. În funcţie de tipul site-ului putem avea conversii:
- înregistrarea unei comenzi;
- crearea unui cont de utilizator;
- completarea unui formular de către un potenţial client;
- abonarea la un newsletter;
- apelul telefonic la un număr;
- instalarea unei aplicaţii pe telefon.
Dar conversiile pot să se extindă şi la acţiuni fizice, luate în afara site-ului. De exemplu solicitarea de direcţii către magazinul fizic pe Google Maps sau chiar vizitarea magazinului respectiv.
La magazinele online conversiile sunt uşor de determinat: comenzile efectuate în site. Dar povestea conversiilor nu se termină aici. Poate avem un anume segment de produse care se vinde foarte puţin şi unde numărul de comenzi nu este suficient de mare pentru a ajuta la identificarea de către Google Ads a unei audienţe relevante. Prin urmare, putem extinde conceptul de conversie la utilizatorii site-ului cu acţiunea "adaugă în coş".
-- CITESTE CONTINUAREA pe PromovareOnline.ro