Midnight shopping – priveghere la hypermarket
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ Ce puteti citi in acest articol: – cum se manifesta boala cumparaturilor la romani – cum de criza nu a taiat romanilor pofta de cumparaturi? – este hypermarketul templul omului modern? – cum sa ne vindecam de dependenta de cumparaturi ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ S-a intamplat din nou la Targoviste. S-a mai intamplat acum 2-3 luni in Severin. Oriunde se deschide un nou hypermarket, romanii se gramadesc ca lacustele sa cumpere. Nu conteaza ofertele, magazinele nici nu trebuie sa mai dea banii pe pliante si pe cataloage, e de ajuns sa scrie la ziar ca se deschide un nou magazin, ca sinapsa romanilor de deja programata: dau navala inainte de ora de deschidere, asteapta sa se deschida si se imbulzesc la gramada care pe care ca sa apuce ofertele. Nu suntem originali in imbecilitatea cu care renuntam la orice demnitate si orice minima civilizatie si imbiati de mirajul produselor la pret redus – oricare ar fi ele – dam navala ca animalele in magazine si alergam cu carucioarele spre rafturi de parca am duce bolnavul cu targa la spital. Dar de fapt, bolnavul suntem noi iar caurciorul nu este o targa ci mai degraba un car mortuar, caci nu putini ne vom avea sfarsitul din nesatioasa manuire a acestui util dar periculos obiect, caruciorul de hypermarket cu ajutorul caruia caram toate cate avem sau nu avem nevoie, in cantitati de multe ori exagerate. Am inceput sa urasc acest obiect, de cand am observat ca niciodata nu termin o sesiune de cumparaturi doar cu ce mi-am pus dinainte in gand, ci de fiecare data cumpar peste ce am hotarat si mult peste ce am nevoie sau chiar trebuie sa cumpar in acel moment. Dupa ce ca oricum muncim mult – criza, deh – si castigam putin (marea majoritate), ca sa ne manance ultimele energii si ultimii bani, multe hypermarketuri obisnuiesc ca inainte de marile sarbatori sa tina deschis non-stop, pentru ca sa poata tot omul sa cumpere si sa nu mai se gramadeasca lumea. Chiar daca financiar probabil nu foarte profitabila prelungirea programului de lucru si a costurilor, pentru magazine e important ca sa ne atraga la orice ora, sa nu cumva sa mergem la competitie sau la buticul de la colt. Stiinta comertului a evoluat atat de mult, incat homo-consumerius rareori cumpara doar ce are nevoie iar de cele mai multe ori nu poate sa nu cumpere ceea ce comerciantii vor musai sa ii bage pe gat. Cum sa nu iei pasta de dinti la oferta, daca pretul este cu 20% mai mic decat de obicei? Ce conteaza ca oricum mai ai acasa o jumatate de
Read more