Acest an (desi poate si in anii trecuti) eMag a oferit vizitatorilor de Black Friday o informatie interesanta: numarul de vizitatori care se uita simultan la un anume produs. Tehnic, nu stim nici ce intelege emag prin simultan si nici nu conteaza prea mult. Conteaza daca reusesc sa scoata botii deoarece evident ca boti sunt multi si altereaza informatia. Insa daca „simultan” inseamna o secunda sau inseamna 10 secunde nu conteaza in studiul de fata deoarece variabila este aceeasi pentru toate produsele.
Am facut asadar un snapshot al catorva produse pentru a vedea care par a fi cele mai interesante pentru clienti.
Moneda aur – 9 persoane
La monezile de aur, nu prea s-a ingramadit lumea. Poate ca oamenii au vazut preturile deloc reduse (azi cand nu e BF moneda costa 1433 lei pe un site specializat) si nu au intrat in pagina produsului. Insa acelasi lucru se poate spune despre toate reducerile. Intr-adevar unele produse au avut reduceri reale si sa zicem ca asta a ajutat la numaratoare, dar vom vedea ca interesul in produsul respectiv este principalul indicator. Asadar, aurul nu prea atrage … Chiar daca pretul nu a fost prea atragator, totusi brandul eMag-ului ar fi trebuit sa trezeasca interesul cumparatorilor. Pacat ca lumea se gramadeste sa cumpere tot felul de prostii, de la telefoane noi care sunt cu 0.01% mai rapide ca cele de acum 2-3 ani pana la parfumuri sau haine de sezon si de brand si ignora total aurul (si argintul) care ofera nenumarate avantaje pentru cei care sunt preocupati sa stranga ceva bani albi pentru zile negre sau pur si simplu doresc sa nu li se evapore banii o data cu inflatia.
Laptop Dell – 35 persoane
iPhone – 35 persoane
Iata deci ca telefoanele si laptopurile bat aurul. Aceasta diferenta, nu este totusi extrem de spectaculoasa daca comparam cu cartile unde eMag nu afisa nimic legat de numarul de persoane care se uita simultan la un produs (deoarece fie era zero, fie era mai mic decat o limita care este maxim 9, dupa cum am vazut la aur).
Mie insa mi-a adus aminte de un videoclip Youtube care prezinta stupiditatea oamenilor cand vine vorba de aur & argint:
„Mie insa mi-a adus aminte de un videoclip Youtube care prezinta stupiditatea oamenilor cand vine vorba de aur & argint”
Este vorba de stupiditatea oamenilor in general.
De ce crezi ca manelele au prins atat de bine in Romania?
Cunosti povestea cu…
– am bani
– am masina
– am casa
– am gagici
…
– AM VALOARE
– si evident ca… AM DUSMANI
– cikalaka ciki cea!
Pentru ca majoritatea oamenilor SUNT PROSTI DE BUBUIE!
Primate care inca functioneaza pe baza de instincte si nevoi biologice si primare.
Este mai mult de discutat pe tema asta, dar gasesti o explicatie sumara si corecta in prima parte din videoul de mai jos.
https://www.youtube.com/watch?v=HAc0yVHL2yg
„Iata deci ca telefoanele si laptopurile bat aurul”
Telefoanele DA! Sunt AURUL PROSTULUI!
N-ai smartfoane,
N-ai „valoare”!
Cikalaka ciki cea!
Laptopul ala este o mizerie ordinara. O masina de scris electronica nu un calculator. Un produs pentru saraci care spere la o reducere de Black Friday, sau un produs ieftin pe care parintii il cumpara pentru copii mici.
_____
„…daca comparam cu cartile unde eMag…”
In primul rand, este o prostie sa cumperi carti de pe Emag. Nu au nimic in stoc si daca comanzi 5 carti, ai toate sansele sa primesti 5 pachete diferite intr-un interval de timp care poate sa depaseasca o saptamana si care poate sa te coste scump.
Acest lucru este valabil si la alte produse in afara de carti. Eu am patit treaba asta in urma cu cativa ani, motiv pentru care nu mai cumpar nimic de la ei. Nu ca ar m-as fi inghesuit la asa ceva, dar aveau listate niste produse care chiar daca erau la preturi mai mari, eu nu le gaseam la altii pe stoc si le vroiam ATUNCI. Problema cu Emagul este ca de cand au devenit „Emag Marketplace”, baietii astia nu prea mai au nimic prin stoc si ceea ce vezi afisat pe site este in stocul „partenerilor” nu al Emag. Preturile umflate ascund „livrarea gratuita”.
Ia comanda mai multe prosuse de la ei si vezi ce o sa se intample.
In al doilea rand, romanii sunt un popor care a umplut Europa de muncitori necalificati si slab calificati, sclavi prin agricultura, industrie si constructii, slugi la menaj si „ingrijit batrani”, curve, hoti, borfasi si marlani, cersetori, etc. Toate acestea se intampla pentru ca romanii sunt majoritar un popor de analfabeti, semi analfabeti si analfaneti functionali. Sunt vazuti pe buna dreptate ca salbaticii si barbarii Europei.
Oare care o fi motivul?
– Romanii cheltuie pe carti, in medie, 3,15 euro pe an. Sau piata de carte privita de un autor
https://www.linkedin.com/pulse/romanii-cheltuie-pe-carti-medie-315-euro-sau-piata-de-alin-popescu
– Romanii sunt europenii care dau cei mai putini bani pe carti, teatru sau muzee
http://www.ziare.com/cultura/stiri-cultura/romanii-sunt-europenii-care-dau-cei-mai-putini-bani-pe-carti-teatru-sau-muzee-1088457
„La monezile de aur, nu prea s-a ingramadit lumea… Asadar, aurul nu prea atrage… ignora total aurul (si argintul) care ofera nenumarate avantaje pentru cei care sunt preocupati sa stranga ceva bani albi pentru zile negre sau pur si simplu doresc sa nu li se evapore banii o data cu inflatia.”
Cine ai vrea tu sa-ti cumpere asa ceva, de la orice magazin de aiurea?
Emag e un butic ordinar cu preturi mari, nu tocmai locul unde investitoirii se ingramadesc buluc sa faca „achizitii” cu ROI ridicat sau investitii pe termen lung.
In primul rand…
Vezi ca in poza ai „(British) Sovereign”. Asta nu este chiar aur investitional pentru ca are 22k si de multe ori este mai scump decat alte monezi similare ca greutate, dar superioare ca puritate.
Aurul investitional si in special ceea ce se numeste „bullion coin” are 24k, sau mai exact 23.9999 k cunoscut drept „.9999”. Multe monezi sunt incadrate gresit la categoria „bullion coin” desi nu au puritate de .9999 k aur, iar investitorii inteligenti si versati nu cumpara asa ceva.
In al doilea rand…
Investitorii inteligenti si versati nu cumpara monezi, ci LINGOURI. Monezile sunt cumparate de cei cu bugete/venituri mici care isi permit asa ceva doar ocazional, de „american preppers” (idiotii aia care se pregatesc pentru apocalipsa), la cei care se pregatesc pentru un colaps economic si spera sa le foloseasca ca moneda de schimb (mai citeste inca o data articolul „One Year In Hell… Surviving a Full SHTF Collapse in Bosnia” sa vezi cate de important este aurul in astfel de situatii) si de tigani (care cumpara „ducati”, monezi de aur inferioare ca puritate si valoare).
Monezile intra la categoria „premium (gold)”. Cu alte cuvinte, se vand mai scump decat lingourile. Pe langa faptul ca sunt „produse” destinate „consumatorilor” nu investitorilor, cineva trebuie sa plateasca si pentru prelucrare, ambalaj, depozitare, etc.
Daca nu este clar ce spun in legatura cu preturile:
– ca greutate: 100g aur 24k = 100g aur 24k
– ca pret: 100g aur 24k lingou (aur turnat) 100g aur 22k „(British) Sovereign”
– ca pret: 100g aur 24k „Wiener Philharmoniker” 100g aur 24k lingou
In al patrulea rand…
Oamenii inteligenti care vor sa investeasca in ceva anume, stiu ce au de facut si CUMPARA DIRECT DE LA SURSA.
(Alloy – Gold Au 999.9 k)
https://www.muenzeoesterreich.at/eng/vienna-philharmonic/gold
https://www.muenzeoesterreich.at/eng/invest/gold-bars
Ce cumpara tiganii:
(Alloy – Gold Au 900 – 986 k)
https://www.muenzeoesterreich.at/eng/invest/ducats-gulden-crowns
_____
https://www.muenzeoesterreich.at/eng/service/webshop/your-order
– Gold as an Investment
https://www.muenzeoesterreich.at/eng/invest/gold-facts/gold-as-an-investment
– Gold in times of crisis
https://www.muenzeoesterreich.at/eng/invest/gold-facts/gold-in-times-of-crisis
– Top Tips for Investors
https://www.muenzeoesterreich.at/eng/invest/tips-for-investors/top-tips-for-investors
Asa ca intrebarea de la inceput ramane valabila:
Cine ai vrea tu sa-ti cumpere asa ceva, de la orice magazin de aiurea? Fie el si Emag? Chiar si de Black Friday?
evident ca investitorii avansati nu cumpara aur pe eMag asa cum it-istii cu cap nu cumpara IT de pe eMag, avand in vedere ca cel putin PCGarage si uneori si Evomag au preturi mai bune;
DAR notorietatea emagului este la nivelul la care un incepator ar avea curajul sa comande o moneda de aur, de unde totusi faptul ca monezile aveau mai multi vizitatori decat cartile
studiul este micro si nici macar nu e studiu, nu de asta l-am evidentiat ci am folosit comparatia ca pretext pentru postarea videoclipului; tare as fi insa curios cum ar fi la noi un asemenea videoclip
nu stiu nimic