Problemele climatice şi tânguiala conspiraţionistă

A plouat iar pe meleaguri pelendaviene şi freamăte conspiraţioniste se aud pe la colţuri: craiovenii sunt siguri că Haarp-ul de la Deveselu e de vină. TFL-iştii care nu cred în conspiraţii probabil se gândesc la Greta şi la câtă dreptate are această tâmără care nu a studiat nimic la viaţa ei, că clima chiar se schimbă.

Adevărul este că clima este bună şi rea cum a fost şi alte dăţi. Ce s-a schimbat este faptul că nimic nu s-a schimbat în percepţia oamenilor, adică se miră ca proştii de ce sunt străzile inundate, deşi străzile au fost mereu inundate şi chiar cu gropi.

Ca fapt divers, Cetatea Banilor are mai multe metehne, toate legate de proasta administrare, corupţie, incompetenţă şi indolenţă. Să vă dau doar un exemplu. Giratoriul de la Ford/Dedeman/Selgros de pe strada Ford era mereu plin de apă deoarece la renovarea străzii Ford s-a ignorat total canalizarea. Constructorii experiţi care au supt atunci fondurile europene frumuşele pentru reconstrucţia acestei străzi (şi ulterior pe cele locale probabil deoarece proiectul european a avut probleme deoarece numele străzii a fost schimbat în timpul execuţiei), s-au bazat pe faptul că toată apa, când ploua, trăgea către giratoriu şi apoi se scurgea pe un teren vecin.

Anul acesta, cam prin primăvară, era vorba că pe acest teren se va contrui un nou hypermarket. Între timp nu s-a mai construit hypermarket ci un showroom de pavele. Proprietarul a adus însă pământ, a ridicat nivelul şi toată apa după ploi rămânea în giratoriu până se evapora. Se înţelege că circulaţia era aproape imposibilă la cele mai mici ploi.

Pentru a rezolva în final problema, toată vara, s-a lucrat la distrugerea străzii construite acum ceva ani pentru a face în final o canalizare, cum trebuie să aibă orice stradă. Operaţiunea de refacere totală a străzii a fost epopeică. Problema a fost acoperită pe larg în presa locală, angajaţii de la Ford prin sindicat chiar au vrut să facă un miting dar evident primăria nu le-a dat voie (vezi articol în Gazeta de Sud). Paradoxal, spre deosebire de SUA unde angajaţii Ford protestează pentru salarii şi condiţii de muncă, în Craiova angajaţii Ford protestează împotriva primăriei pentru că nu au cum să ajungă la muncă, ci trebuie să plece cu 2 ore înainte şi apoi când ajung acasă mai pierd 2 ore pe drum. Poate nu au fost 2 tot timpul, dar o ora cel puţin dura de la poarta fabricii până la cel mai proxim giratoriu unde nu se mai mergea bară la bară.

Problemele de trafic în Craiova nu sunt însă de ieri de azi. Construcţia faimosului pavaj suprateran ca şi cel subteran (inundat periodic) s-a făcut prin lucrări îndelungate care ani de zile au produs nervi maximi craiovenilor deoarece tot centrul era blocat şi evident că presiunea din centru se pune şi pe arterele proxime, iar cum Craiova are două străzi mari şi tari care o traversează, e suficient să blochezi una ca să produci dezastru.

Aşadar, dragi craioveni, nu Haarp-ul de la Deveselu e problema, ci altele. Cât despre pomii care au căzut, e normal, accidente de astea au loc mereu. Din păcate însă Craiova stă foarte slab la pomi deoarece toţi pomii mari cu crengi care ar putea să cadă au fost tăiaţi pentru a face loc de alţi pomi. Ca peste tot în ţară, arterele rutiere umbrite şi cu pomi mari şi frumoşi pe margine au fost “curăţate” deoarece întreţinerea acestora li se părea prea dificilă, e mult mai uşor să plantezi în fiecare an pomi noi mici, să uzi zilnic, să refaci gazonul etc.

Cu privire la cele câteva acoperişuri de case şi blocuri zburate, vina e a lui Dorel. De ce unele acoperişuri zboară şi altele nu? Deoarece Dorel s-a lenevit şi nu a bătut cuie peste tot, bazându-se pe gravitaţie, dar uitând de furtuni.

Leave a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.