Căderea lui Ponta

Nu credeam că Ponta va avea aceeasi soarta cu a lui MRU, si mai ales nici nu banuiam de la ce i se va trage. Ma asteptam mai degraba la probleme cu plata pensiilor si a salariilor bugetare, cu caderea sistemului bancar sau cu cresterea periculoasa a somajului ca urmare a incapacitatii statului sa mai finanteze marile intreprinderi falimetare bugetofage de stat, gen Posta Romana, Oltchim si altele. Indiferent insa ce ordine si incurajari va primi Ponta de la Washington, cariera lui politica este ca si arsa. Ponta e cumva prins la mijloc in toata treaba asta, el avand mainile legate de stapani si nefiind in stare sa intuiasca riscul pe care si-l asuma PSD-ul opunandu-se populatiei in chestiunea Rosia Montana si Chevron. Antonescu, consiliat de niscavai evrei priceputi a banuit oarecum gradul de rezistenta si evolutia valurilor de protest pentru ca cine mai citeste presa internationala si mai vede ce se intampla si prin strainatate poate sa inteleaga ca lumea de azi este cu totul alta fata de lumea de acum 2-3 ani. Ce zic eu 2-3 ani, ca acum 2-3 ani pana si in Algeria totul a pornit de la Facebook. Rolul Facebook-ului, al Youtube-ului si al altor cateva portaluri de comunicare si distribuire de informatii in ecuatia de propaganda/informare creste exponential si Gold Corporation in ciuda banilor bagati in promovare nu va reusi sa contrabalanseze “trezirea” maselor, ba chiar prin invartosarea cu care continua sa pompeze bani in clipuri tv si pe internet nu face decat sa confirme si sa alimenteze furia populara. Iar in tinta acestei furii nu este altul decat … Ponta: RMGC, Chevron, americani, fiind actori impresonali. Foarte greu va fi in urmatoarea etapa pentru politicieni cand nu doar emisiunile la 2-3 televiziuni si articolele din 2-3 ziare pot sa aiba relevanta, ci orice cuvant si orice miscare o faci, daca nu esti sincer, minciuna se propaga instant si te loveste unde si cand nu te-astepti. Si asta, chiar si fara sa inceapa curentul “leaking” pe la noi, este de ajuns sa spui o data ceva si apoi sa spui altceva ca deja milioanele de oameni de pe facebook lucreaza precum neuronii in creier si se formeaza milioane de conexiuni in care informatia este fitrata, analizata, comentata si invartita pe toate partile incat orice manipulare este iluzorie. Nu sunt specialist si nu am idee cum folosesc NSA-ul si altii retelele sociale, dar eu am mari indoieli ca ei au ajuns in stadiul in care sa manipuleze directia unor evenimente. Pot sa manipuleze prin INPUT-uri false sau agenti “de accelerare” ai fenomenului, dar realitatea corecteaza si directioneaza mereu informatia inspre alte directii decat cele intentionate de ei. Nu stiu cum sa ma explic, dar de exemplu daca in presa poti sa cumperi 100 de articole cum ca Dacia e o masina fiabila si poti sa cumperi relcame, emisiuni  auto, bannere stradale etc, daca pe Facebook ai scris “Dacia e masina fiabila instant se va porni o dezbatere in care va reiesi clar ca 1) Dacia e

Read more

Moromete, copiii lui proști și aurul din minerit

Minerii (care chiar sunt mineri) de la Rosia Montana si de la alte mine de aur care sunt acum curtate de traficanti si vandute pe nimic de politicieni sunt intruchiparea copiilor lui Moromete care vor si ei bani si sunt invidiosi pe fetele lui Moromete care au tzoale, au “lada de zestre” in timp ce ei umbla murdari si in zdrente rupte. Pamantul conservat de tatal lor este nimic, mintea lor proasta nu intelege nici efortul facut de Moromete ca sa pastreze acel pamant si nici potentialul in sine al acelui pamant: pentru niste tineri in floarea varstei in acele vremuri, pamantul insemna mancare: ai pamant, ai mancare, nu ai pamant, nu ai mancare. Nu putem acuza minerii, pentru ei este imposibil sa inteleaga lucrurile si sa aiba perspectiva corecta. Nu doar ei, majoritatea romanilor s-au saturat de saracie si precum copilul nerecunoscator care vinde verigheta parintelui vaduv pensionar care e pe moarte, doar ca sa mai plateasca si el niscavai facturi si sa traga o tura pe la pacanele, sunt 100% ca daca s-ar vota la referendum si Rosia Montana ar cumpara fiecare vot cu 10 lei, rezultatul ar fi devastator. Asa cum copiii lui Moromete erau influentati de baba rautacioasa (sora mamei lor) care iscodea tot felul de scenarii si ii indemna la razvratire, incurajandu-i in razvratirea fata de familie, tot asa si romanii care “vor minerit” sunt manipulati si vrajiti ca prosti de politicienii cumparati si de masina de propaganda a RMGC. Din fericire, Moromete ne spune si care este solutia la aceasta problema: bâta. Cata vreme mai suntem in putere si mai avem coloana vertebrala, ar fi bine sa punem mana pe bata si sa dam o lectie nemernicilor care ne calca in picioare si isi bat joc de noi. Si nu ma refer la violenta fizica, la acte anti-sociale si nici macar la vot anti-psd/anti-ponta la urmatoarele alegeri. Ma refer la faptul ca acum e momentul sa ne lansam partidul nostru: Partidul “Rosia Montana”. Se baga cineva?

Read more

Chiar sunt americanii mai mambo ca românii?

Sunt siguri ca toti traim cu impresia ca noi romanii suntem mai destepti decat americanii. Dar pun pariu ca nu doar noi ci mai toate popoarele rad de americani pentru ca nu stiu unde se afla nu stiu ce tara si ce capitala are. Lucrurile nu stau se pare chiar asa, mai nou , de cand cu internetul, si mai specific de cand cu google trends, putem afla cel putin statistic ce cautari sunt populare si indurite si cum evolueaza in timp aceste cautari. Barometrul “google trends” este evident doar o unealta interesanta si nu generalizam, dar unele lucruri descoperite cu google trends v-ar putea soca si v-ar schimba total perceptia despre nivelul de inteligenta mioritica. Am vazut initial un articol pe zerohedge care compara cat de populare sunt cautarile pe google referitoare la Siria cu dansul numit twerking si care a devenit faimos recent dupa ce o cantareata debila mental a “performat” acest dans la un mare concurs ale unei televiziuni pentru retardati. Apoi m-am gandit ca ar fi interesant sa vedem si ce cauta romanii cu privire la Siria si am avut o surpriza nebanuita: se pare ca pe la noi mambo siria e chiar mai popular decat razboiul din siria. Nu intamplator, seful bandei Mambo Siria – care a devenit faimoasa dupa ce un poet ratat care intre timp a devenit bucatar a tot pompat-o pe la televiziune – este faimos tocmai printr-o versiune de twerking locala. Probabil tot pentru acest dans cauta si romanii “mambo siria” mai mult decat “stiri siria” sau “harta siria”, asa cum si amercanii cauta twerking mult mai mult decat “where is syria”.  GRAFICUL DE JOS: CAUTARI DUPA “WHERE IS SYRIA” IN SUA CAUTARI DUPA “SIRIA” in ROMANIA (graficul de jos); vezi “Termeni similar” unde “mambo” este #1    IN CAZ CA NU ATI AVUT ONOAREA SA VEDETII BETIVANII LUI DINESCU (cunoscuti ca “Mambo Siria”) PANA ACUM:

Read more

Cine pune sub microscop credința românilor?

M-am cam saturat de cate sondaje se fac pe tema religiei si a bisericii. Ma mir de unde or avea sociologii astia atatia bani incat sa scoata aproape lunar inca un sondaj. Ultimul sondaj, cel despre care probabil ati auzit deja, face referire si la faptul ca: “unul din zece romani nu regreta nimic” (sursa: Gandul) Asta e intr-adevar ceva nou, “investigatiile” cu privire la credinta romanilor merg deja destul de adanc, altfel intrebari de astea nu prea aveau ce sa caute intr-un sondaj standard, asa cum nici intrebarea cu horoscopul nu avea ce sa caute, daca se dorea doar un studiu statistic facut pentru o banala publicare in ziare. Este la mintea cocosului ca una este sa zici ca citesti horoscopul si alta este sa zici ca crezi in Dumnezeu. Este adevarat ca majoritatea oamenilor sunt superstitiosi, dar horoscopul tine mai mult de divertisment si buna dispozitie, pe cand credinta e cu totul altceva. Desi pare ca credinta se bate cap in cap cu horoscopul, si chiar asa ar trebui sa fie, nu toti oamenii sunt teologi si asceti, prin urmare nu este de mirare ca unii crestini cred in horoscop asa cum nu este de mirare nici ca unii doctori fumeaza. Multi oameni il citesc probabil din curiozitate sau pur si simplu din dorinta de a primi o incurajare sau o avertizare, de a avea putin “piper” in viata de zi cu zi si nu cred ca foarte multi dau doi bani pe ce se scrie acolo cand e vorba de a pune in balanta acest fel de credinta (in horoscop) cu unele valori veritabile ale credintei crestine. Asadar credinta tine de suflet si are o relevanta la acest nivel, pe cand horoscopul tine mai mult de amuzament, curiozitate si poate dependenta psihologica de incurajari, avertismente sau promisiuni, altfel spus visare. Sunt sigur ca mare parte din oamenii care cred in horoscop sunt timizi singuri, femei casnice plictisite, secretare idem si sotii ale caror barbati nu comunica cu ele, nu se arata interesati de viata lor si nu ii intereseaza in nici un caz daca sunt triste de ce sunt triste sau daca au vreo lipsa, cu ce pot ei sa le ajute, altfel spus sunt casatorite cu niste tarani. A pune credinta si horoscopul in aceeasi oala, nu este deloc intamplator. Sunt doua variante: fie studiul nu are nici o baza stiintifica ci este pur si simplu facut din pix pentru a face vanzare la ziarele care pe vremea asta de vara secetoasa nu prea mai au ce stiri sa publice si sunt dispuse sa bage si can-can cu iz sociologic, fie studiul are o oarecare baza stiintifica dar nu de natura sociala ci mai mult de natura propagandistica: punand pe acelasi nivel horoscopul cu credinta, evident ii face pe credinciosi sa se simta niste idioti, prin faptul ca x% din cei care sunt credinciosi citesc si cred in horoscp. Mai conteaza daca 70% din cei credinciosi cred ca horoscpul este o prostie sau mai conteaza ca

Read more

De ce își face Roșia Montană Gold Corporation reclamă?

Va mai amintiti reclama “Dormi linistit, FNI lucreaza pentru tine?”. Daca nu, o puteti revedea mai jos … Si FNI era tot o initiativa “pentru tine”, cu importanta “nationala”, blah, blah. Oficial, RMGC are nevoie de propaganda pentru ca poporul roman e prost si nu stie ce e bine pentru el, prin urmare devoratorii de cadavre canadieni, impreuna cu tradatorii autohtoni care si-au vandut constiinta pentru un blid de linte au nevoie de propaganda puternica pentru a misca lucrurile din loc. Pe de alta parte, din punct de vedere financiar nu ar avea sens sa arunce banii aiurea pe publicitate cand deja a cam cumparat tot ce se poate si conform semnelelor trimise catre “investitori” prin agentii din media, noua putere este gata sa negocieze si sa dea drumul la treaba. Altfel spus, la o privire superficiala, nu e nevoie de reclama, boporul nu are nevoie sa fie de acord cata vreme suntem o tara bananiera si e de ajuns fie de acord gorila sefa. Ei bine, din fericire lucrurile nu stau chiar asa. O mina de aur e investitie pe termen lung. O mina de aur buna, chiar poate fi exploatata zeci de ani, mai ales daca pretul aurului va creste si prin urmare si randamentul. Asadar, e nevoie ca nici o piedica potentiala sa nu pericliteze dezvoltarea acestei “investitii”. Pentru asta, vital pentru ei este ca poporul roman sa fie convins total ca canadienii de la Gold Corporation vor binele tarii si prin urmare nici un partid sa nu foloseasca acest subiect in campaniile electorale viitoare si nu cumva, “Doamne-fereste!” sa le puna vreun bat in roate pe viitor, oricand. Asta desi, conform traditiei – sa ne amintim de Rompetrol – Romania are un track record foarte bun la servilitate si indiferenta fata de tzepele luate in trecut, chiar daca in campania electorala, viitorii castigatori se lauda si se bat in piept cum ca atunci cand vor ajunge ei la putere, vor rezilia contractele, vor mari redeventele, vor solicita desecretizarea conditiilor, blah, blah, blah. Dezinformarea are unele principii perene, stabile si bine definite si de aceea seamana la fel de mult reclamele de azi ale Rosia Montana Gold Corporation cu cele ale Fondului National de Investitii. Pentru a fi eficienta, dezinformarea trebuie sa planteze o dogma. Nu este de ajuns sa transmiti o informatie ci trebuie sa o imbraci in toate ce ii trebuiesc pentru a fi primita, asumata si respectata precum o dogma. “Targetul” aceste misiuni este abia in punctul in care dogma penetreaza constiinta publica. Un semnal in aceasta directie este momentul in care “dogma” este asimilata de raspandaci intr-o atata masura incat costul retransmiterii si propagarii acesteia sa fie zero. Bunaoara, in cazul de fata, dogma este: “Proiectul Roșia Montană este un proiect pentru România”. Cateva tactici principale ale dezinformarii sunt: – amestecarea unor fragmente de adevar sau observatii corecte cu concluzii partial adevarate sau cu minciuni; in cazul de fata, nevoie de locuri de munca in zona este o observatie corecta; insa concluzia ca

Read more

Euro-scepticism sau euro-realism?

Despre o eventuala iesire a Romaniei din UE se discuta firav si ocazional. Paradoxal, avand in vedere “beneficiile” pe care le-am primit pana acum din integrarea (fortata) in UE dar si mai paradoxal avand in vedere problemele uniunii si indiciile de neo-soviet care transpira din toti porii acestei structuri dai mai ales ai ideologiei care o promoveaza. Precum Uniunea Sovietica a avut la baza comunismul, nici Uniunea Europeana nu duce lipsa de o ideologie bine construita, “unificatoare” dar mai ales formatoare a claselor umane menite sa ajute la promovarea, transformarea si IMPUNEREA acestei constructii. Aici m-as referi nu atat la clasa conducatoare: parlamentari europeni, comisari, consilieri auditori si toata adunatura de biro-euro-crati care ne conduc [1], cat mai ales la anumite categorii sociale cheie cu un rol important in raspandirea si ranfortarea acestei ideologii si a acareturilor cu care vine ea pana in cele mai indepartate colturi ale societatii. Ca in mai toate domeniile, Romania sta in urma si la “europenism”, dar nu am indoieli ca vom recupera rapid decalajul, asa cum am reusit si cu alte ISME anterioare … De exemplu, la noi – spre deosebire de Germania – s-au gasit doar doi parlamentari care sa mearga la marsul poponarilor: Remus Cernea (PSD) si Ioan Enciu (PSD). Prea putin, prea infim pentru o tara care se doreste “europeana”, nu-i asa? Se vaieta de asta si Cernea: Eu încerc să-mi conving colegii din Parlament să participe la astfel de evenimente, precum marşul diversităţii, pentru că este vorba despre apărarea drepturilor omului, iar un  politician care vrea mai multă democraţie în ţara lui ar trebui să îşi asume şi chestiuni considerate de unii controversate, dar care sunt importante. (Sursa) Daca la europenism suntem in coada, la euroscepticism nici macar nu avem echipa. Ca sa fim totusi realisti, nu avem echipa serioasa, avem jucatori independenti pe ici pe colo, care cand mai joaca un meci cand nu mai auzi de ei prea curand. As da aici doar un exemplu notabil: Radu Golban, un roman germanizat care inca mai are rabdare sa vorbeasca cu politicieni retardati si cu reporteri amatori si desi are explicatii si rationamente bine edificate (este profesor in economie), este cvasi-ignorat de presa romaneasca si privit cu indiferenta de politicieni care nu inteleg ce zice omul asta, cine este el si care e treaba cu el. L-am vazut la Realitatea TV la emisiunea Jocuri de Putere a lui Rares Bogdan. A fost o aparitie “out of this world” pentru ca efectiv omul asta pare o wikipedia a euroscepticismului avand o cultura economica si istorica deosebita. In plus, cunoasterea profunda a societatii elvetiene in special si germanice in general, ii dau nu doar alura unei atitudini deloc xenofoba sau conservatoare cum sunt caracterizati in general euroscepticii de catre eurofonii spalati pe creier, cat mai ales ii permit sa puna si diagnosticul corect si sa arate si calea de urmat. Ca tara, ne aflam asadar intr-un limbo pasiv, numit de unii ca “fara target“, fara un tel de urmat dupa ce am facut mare

Read more
1 24 25 26 27 28 37