Inca din 2010 subliniam ca „nu stiu sa existe un om mai sus pus si mai pervers implicat in dezastrul in care se afla Romania de azi, decat Mugur Isarescu.” (sursa) Prezentul imi confirma si cele mai negre banuieli si fiecare zi, fiecare declaratie vine sa contureze si mai bine misiunea acestui guvernator care de mult a sarit gardul gradinii pe care o pastoreste de peste 25 de ani, mai mult chiar decat Ghadaffi si in curand aproape cat a guvernat Ceausescu.
Nu de multe ori, dar mai ales cand e nevoie, Isarescu vine si trage de mana pe politicieni ca un tatic atoate-stiutor si atent la toate miscarile fiilor lui. Imaginea de tatic prinde bine la romani si faptul ca un guvernator al Bancii Nationale care teoretic trebuie sa se ocupe cu mentinerea STABILITATII preturilor (misiune esuata continuu in ultimii 25 de ani) nu deranjaza pe nimeni. Iata-l din nou in actiune:
Isărescu atacă dur proiectul Codului Fiscal: „Este inaplicabil din punct de vedere economic”
Guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, a declarat vineri că în forma actuală proiectul de Cod Fiscal este „inaplicabil din punct de vedere economic”. Mugur Isărescu a propus Guvernului să revină asupra proiectului Codului Fiscal şi să aplice o reducere graduală a TVA.
Nu mai discutam despre problema in sine, au facut-o altii mult mai bine si este evident ca o reducere a taxelor in situatia actuala in care economia creste si dobanzile externe scad, nu ar pune probleme mari din punct de vedere al deficitului. Nu mai reamintim nici ca de exemplu in cazul mariri pensiilor demnitarilor – un alt „atac” asupra deficitului, Isarescu nu a reactionat la fel de dur. Problema principala este ca in Romania de azi, trebuie sa tinem cu dintii de statutul de republica SUVERANA si nu de gubernie sovieto-fmi-ista guvernata prin proxy-uri gen bancheri centrali sau brokeri de putere discreti.
De mai multe ori am sugerat ca un procuror sincer, nu ar avea probleme mari sa gaseasca nenumarate incalcari ale atributiilor guvernatorului si nu doar subminarea puterei monedei nationale prin neglijenta, manipulari si insider trading. Iata ca acum procurorii ar trebui sa investigheze si subminarea autoritatii statului roman pe care o face Isarescu prin interventia in afacerile altor puteri ale statului, cum ar fi Parlamentul si Guvernul.
Noul Cod Fiscal a fost dezbatut deja de societatea civila, de specialisti, de comisii si comitete, si in final a trecut cu majoritate mare prin Parlament. Acum este randul executivului. Nu are Isarescu nici o treaba sa intervina acum, sa faca presiuni prin declaratii si interventii aiuristice, ORICAT de grav ar fi acest cod fiscal si oricate riscuri ar presupune. In cele din urma, chiar daca Ponta si PSD-ul ar risca, este datoria lor sa guverneze cum cred de cuviinta si vor da seama pentru asta, asa cum si PDL-ul a dat seama. Datoria lui Isarescu este sa iese la pensie si sa lase pe altii tineri sa scoata romania din noroiul in care a fost aruncata de decenii de cuplul Isarescu & Iliescu si ceilalti securisti care nu se multumesc cu bani si averi ci vor sa ii impiedice si pe altii sa nu cumva sa prospere, vor o tara ingenuncheata care sa nu aiba curajul sa ridice ochii sus si sa vada mai departe, care nu are curajul sa viseze ca poate mai mult, ca e in stare sa faca mai mult.
Un adevarat guvern revolutionar ar face din Romania o tara cu impozite minime, cum au facut bulgarii. Cu resursele de forta de munca si inteligenta ale Romaniei, cu resursele multiple si pozitionarea geografica, daca si impozitarea si infrastructura ar permite, o crestere de 8% nu ar pune probleme deloc Romaniei. Dar iata cum am ajuns sa vorbim de cresteri fantastice, oare nu se datoreaza procentele astea mari si inflatiei care este datoria lui Isarescu?
O intrebare, datoria pe termen lung inteleg ca e pe la 70+ mld euro dar datoria pe termen scurt e de 19+ mld euro.
Pana la urma cat e datoria 70+ sau 90+?
Vezi detalii aici:
http://www.bnr.ro/Datoria-externa–BPM6-11333.aspx
datorie externa bruta: 93 383 cf http://www.bnr.ro/Statistica-datoriei-externe–BPM6-11353.aspx