Un brand nou romanesc, un efort imens, o idee buna, niste tineri curajosi, multa munca si bani pompati in resuscitarea unei idei: PEGAS. Iata doar cateva extrase din comentariile de pe Facebook:
Raportul calitate pret era decent la modelele originale. Acum parca nu e OK sa platesc mai mult marketing decat bicicleta.
„Bicicletele Pegas sunt colorate, sunt sigure, sunt fiabile și acum disponibile și online.” – Perfect de acord, dar sunt si scumpe, raportat la puterea de cumparare din Romania. Vindeti un brand, asta e strategia, ok. Dar trebuie luat in considerare ca doar cei peste 25 de ani …
la banii astea,o sa le vindeti la sfantu asteapta!
cu banii astea imi iau mercedes sh!
un pret decent ar fi pe undeva la 600-700 lei!
salut revenirea pegas dar prea va caliciti, au cumva rahat si poarta noroc?
si scumpe ..cat o masina SH!!!!
eu imi iau … pe motorina …
si sunt numai ptr bogati..adica scumpe
bine zis colorate ca fiabile slabe sanse
EXCROCILOR.
Inca nu v-ati plictisit de pegas???? am avut si eu prin tinerete…lasati-le dracului…m-am bucurat cand mi-am cumparat o „ukraina” sau o semicursa….mai tarziu montainbike…ceva mai serios…shimano…etc…
au rotile mici , deci si viteza mica. trebuie sa pedalezi prea mult sa te deplasezi cat de cat…
Mai multe injuraturi puteti citi pe timeline-ul Pegasului. Recunosc ca uneori si eu mai bag comentarii gen „are si roti?” la reclamele Daciei pe Facebook, dar asta pentru ca am avut o Dacie si pot sa o critic in cunostinta de cauza, desi am respect pentru cei care din dorinta de a avea o masina noua, prefera sa plateasca cateva mii de euro pe un jaf de Dacie in loc sa cumpere un second nemtesc care cu putine sanse o sa ii coste si mai putin si o sa fie si mai fiabil decat o Dacie noua. Pe de alta parte, Dacia nu e brand romanesc, in ciuda falselor iluzii – profiturile merg cam in afara … deci cine ii critica nu face un deserviciu Romaniei.
Dar PEGAS doar ce s-au lansat si nici unul dintre cei care ii injura nu s-au suit pe noua bicicleta si nu stiu cum e. Cum poti sa injuri niste oameni doar ca vand un produs scump? In primul rand e uimitor ca este al doilea produs de locomotie romanesc 100% dupa 89, primul fiind probabil locomotiva de la Craiova. De unde stiu papagalii care critica Pegas ca bicicleta asta nu e mai buna ca MB?
Inevitabil un brand nou are piedici oriunde l-ai lansa si mai ales daca targetezi clasa high-end, o sa tot te critice cei care nu au bani dar si-ar dori produsul si o sa iti puna bete in roate, aruncand cu noroi aiurea. Dar parca in cazul asta, prea se manifesta invidia si ura fata de binele (potential al) altuia si fata de incercarea lui de a face ceva constructiv in timp ce unii doar petrec timpul aiurea pe Facebook in loc sa incerce sa faca ei o bicicleta mai ieftina daca cred ca e asa de usor. Va imaginati americanii care nu au bani sa isi cumpere iPhone ca critica iPhone-urile ca nu sunt bune si ca Xiaomi e mai fiabil si mult mai ieftin? Nu, din contra, fiecare american lauda iPhone-ul desi e facut in China, doar pentru ca este cool incontestabil. Iar Pegas este cel putin cool!
Stiu de ceva vreme de Pegas, am vazut chiar si o emisiune pe ZF Live cu patronii in care oamenii explicau de ce pretul este atat de mare: componentele sunt de import, de calitate top. Desi eram in dubii daca sa ii incerc sau nu, comentariile astora m-au facut sa incerc: chiar daca nu va face banii, macar la cat interes si invidie vad ca starneste Pegas, o sa ma plimb cu ea tantos ca tiganii in Mercedes.
sunt client fidel foarte multumit de o bicicleta Pegas; in curand (sper) un review; mai am sa o testez pe zapada si deocamdata nu am apucat
mi-am luat bicicleta Pegas; este extraordinar; pretul este minim la categoria cautata de mine; o sa revin cu o recenzie cand fac ceva experienta cu el
Deci pana la urma:
1. brand nitel la furat, nu foarte grav, gen furi dintr-o cladire dezafectata dar tot nu e ceva din care sa-ti faci o emblema
2. cum intuiam, nu made in China, doar „made in Taiwan” – asa reusesc sa tina cat de cat pasul cu costurile, aici in romania doar strang cateva suruburi.
3. tot e foarte scump, design cam retardat si ineficient (exceptand poate clasic -ul, mie imi place, depinde ce are pe el ca si componente)
Intr-adevar, tipic romanesc.
Pana la urma ce au?
Un brand falimentat de design depasit si pret exagerat si o afacere construita pe acelasi brand, pe un produs cu design si pret exagerat.
Rezultatul scontant = afacere de succes?
Ma indoiesc.
Interesant ar fi fost sa citesc totusi pe undeva si un „De ce noul Pegas” care sa contrazica scepticismul de mai sus (si nu doar al meu, ca si altii la fel – si pe buna dreptate).
Ceva matematic, care sa-mi zica ca ce e pe bicicleta asta de 1400RON ca si calitate nu gasesc pe piata decat de la 1200 in sus.
Si as da 200 extra pe design (doar la clasic, la restul e un minus) si marca si (jumatate) de tara.
In rest, „pegas like”, promotie la Cora, 375ron.
Alin, daca esti expert in biciclete si ai vazut cum se comporta un Pegas, l-ai testat cati ani merge fara sa incepi sa bagi in el, comparativ cu ce gasesti la Cora, e ok sa zici ca matematic nu face.
Eu subliniez principial ca nu putem critica apriori. Cu siguranta baietii au pus un adaos pentru brand, dar gandeste-te ca puteau sa vanda si ei la 400 lei si dadeau lovitura si mai tare decat acum. Nu stiu daca aveau finantarea sa produca in masa mii de biciclete Pegas si sa le bage in hypermarketuri, dar imagineaza-ti care banca nu ar finanta un asemenea proiect sau cat de greu crezi ca le-ar fi fost sa incerce un parteneriat cu alti producatori.
Ideea lor de a recupera brandul a fost de aur, dar strategia de a merge pe high-end poate fi si mai tare. Asta daca bicicletele lor sunt fiabile si e treaba doar de timp sa se rostogoleasca vorba din om in om.
1400 nu e totusi un pret prohibitiv daca ne gandim ca un iPhone de mai mult de dublu. Problema e insa ca copiii de bani gata sunt prea lenesi si comozi ca sa mearga pe bicicleta, iar adultii nici atat.
Interesant, chiar acum cateva zile ma gandeam la bicicleta „Pegas” data cu imprumut acum mai bine de un deceniu la un amic si daca s-ar merita sa o mai recuperez – concluzia fiind totusi ca nu, pentru ca rotile sunt mici, de o plimbare in jurul blocului mai merge, dar acum lumea e ceva mai larga totusi, distantele mai mari, abordarile mai indraznete, etc. zic bine unii din comentatori.
M-am uitat in sectiunea „despre noi” a site -ului (nu facebook) ca sa inteleg ce este de fapt pegas -ul asta si nu prea am reusit.
M-ar interesa sa stiu de ex. cum au pus mana pe brand si mai ales unde sunt fabricate.
Ca asa avem si noi „telefonul romanesc” AllView „made in china”.
Si preturile sunt intr-adevar piperate pentru un design cam invechit (desi clasicul mi se pare fain) – nu stiu in ce masura se mizeaza pe calitate cat pe darea de mana a unor nostalgici ai marcii.
Biciclete echivalente ca functionalitate si cel putin ca si calitate se gasesc undeva pe la jumatate de pret daca nu mai putin.
Cam slabe sperante de reusita, singura sansa ar fi sa pastreze doar numele, in rest sa tina pasul cu tehnologia si preturile.
http://www.vice.com/ro/read/fabrica-de-biciclete-pegas-de-la-zarnesti
http://www.ziarulring.ro/stiri/interviu/215390/Alex-Manda-Am-luat-brand-ul-Pegas-GRATUIT-si-cu-ajutorul-unui-furt-/?forceDesktop=1
si Dacia e echivalenda la functionlaitate cu Skoda, cu privire la calitate, e nevoie de ceva istoric ca sa vezi cat rezista, cat de usor se poate repara, ce costuri sunt cu reparatia, etc; la fel ca la masini …
le asambleaza la clădirea “Ciclop” din Capitală, matritele sunt facute in Taiwan http://jurnalul.ro/special-jurnalul/reportaje/romanii-care-au-reinventat-bicicleta-pegas-640620.html
am renuntat la idee, cred ca o sa imi caut ceva mai tzeapan, chiar nu ma prinde designul asta …
măcar la articolul ăsta despre români şi lucruri făcute de ei ar fi bine să nu strici mesajul cu „timeline”, „high-end”, „brand”, „second” …
wow, anonymous grammar police in action!