Ce se află în spatele hărţuirii Toyotei?

Ca posesor extrem de mulţumit al unei maşini Toyota, am fost intrigat de scandalul în care este implicată această marcă şi m-am mirat profund deoarece bunul simţ îmi spune că o marcă care a produs o maşină atât de fiabilă de-atâta vreme, nu putea să o dea în bară atât de crunt încât să fie nevoit să vină preşedintele lor în faţa congresului SUA să dea cu scuzele şi regretele şi să îi asigure pe americani că “o să facă tot ce poate” ca să garanteze siguranţa pasagerilor din toyote.

Referitor la problema cu pedala, nu ştiu cât de gravă e problema având în vedere că mai toate mărcile au recall-uri de astea periodice şi defecte bineştiute. Forumurile auto sunt pline de topicuri pe diverse probleme, de exemplu la o marcă franceză, pe când căutam eu ce sa îmi cumpăr, era faimoasă ruperea osiei în timpul mersului, ceea ce m-a făcut să investighez mai mult şi să aflu că în general maşinile franceze stau prost la partea mecanică. Deci bug-uri la maşini sunt la toate, dar semnul mare de întrebare este cât de mare e frecvenţa apariţiei acestor probleme şi cât de periculoasă. Cam cum e cu vaccinurile, dacă mai moare unu doi la un milion, asta e, rata accidentelor e mică, fiecare cum i-o fi norocul. Pe de altă parte, o mare diferenţă între Toyota şi alte mărci este că Toyota chiar face recall când e o problemă. Mai ales în România, din ce aţi auzit la prieteni şi cunoscuti, câte mărci au facut recall? Personal, în afară de recall-ul Daciei imediat după lansarea Loganului, nu am mai auzit altele. Am fost surprins să citesc un articol în care cele mai tari mărci, la modelele cele mai scumpe aveau defecte care îţi fac părul măciucă. Iată o mostră:

Daca sunteti nefericitii posesori ai unui Tiguan cu transmisie semiautomata de tipul DSG aceasta accelerare poate duce la atingerea vitezei maxime fara a putea oprii masina. (Sursa)

Asadar iata ca se intampla la toti si totusi, o denigrare cum a avut parte Toyota nu s-a mai intamplat, sau cel putin eu nu imi amintesc. Care sa fie cauzele? Poate faptul ca GM e cu un picior in groapa si Toyota prea muscase din piata americana si prindea teren si pe directia de hibride verzi? Cu siguranta ca toti angajatii si actionarii GM au pus si ei umarul la defaimarea unei marci care reusise sa ii vrajeasca pe americani prin costul mic, fiabilitate si consum incomparabile cu a tractoarele lor. Apropos, cate Cruze-uri ati vazut recent? La noi in Craiova eu inca nu am vazut nici unul pe strada, in schimb de ceva timp vad numai Corolle si RAV-uri, iar de Yaris-uri nu mai zic. Si asta in conditiile in care un Yaris de clasa medie costa cat un Cruze care mai nou are si garantie 5 ani. Asadar, sa fie campania asta strigatul de lebada al GM-ului care inca nu stiu incotro sa ia, iar mai recent au inceput si ei sa faca strigarea la recall-uri.

Ar fi prea simplu sa fie doar asta, cu siguranta alta e taina. Si dupa ce Max Kaiser in al sau Report #22 (sau poate in 21) aducea vorba pe scurt despre o posibila explicatie, l-am considerat ca doar face niste supozitii, arunca asa vorbe in vant ca sa dea o posibila explicatie, mai recent am mai gasit ceva interesant: Ce se afla in spatele hartuirii de care are parte Toyota?

Pe scurt, americanii omoara gaina ca sa sperie maimutele. Adica, in decembrie, chinezii au cumparat mai putine hartii (US Treasury Bonds) de la americani decat se asteptau ei si prin urmare japonezii trebuie sa le ia locul si sa cumpere in plus si ce nu au cumparat si poate ca nu vor mai cumpara chinezii. Si ca nu cumva sa se razgandeasca sau altii sa urmeze exemplul chinezilor, iata ca americanii incearca sa dea un exemplu de ce se poate intampla. Dar nu doar ca a cazut Toyota la mijloc intre SUA si Japonia, ci ea are de platit si pentru ca a refuzat sa salveze GM-ul si sa ii cumpere instrumente financiare derivate fara nici o valoare, retragandu-se din baiolut-ul comun pe care a trebuit sa-l duca in mare parte Trezoreria americana prin procedura de nationalizare.

Iata deci cum americanii au ajuns in disperare sa foloseasca ultimele lor mijloace pe care le mai detin pentru a evita o prabusire care oricum este inevitabila si care ii va duce acolo unde orice imperiu care uita de Dumnezeu ajunge: umbra istoriei. Se pare ca deocamdata au inceput cu ce stiu ei mai bine: manipularea maselor, razboiul mediatic. Sa ne fereasca Dumnezeu sa le dea prin cap sa foloseasca si armata, mai bine zis sa ne fereasca sa o foloseasca pe noi ca deja pe irakieni si pe afgani o folosesc.

Si apropos, posesorii de Honda si Ford sa stiti ca parca e mai moale dupa 🙂
Astia de au facut pedala la Toyota se pare ca au lucrat si pentru altii (sursa: NY Times)