Pacea fara Dumnezeu e leaganul razboiului
(Sf. N. Velimirovici)
25 NOV 2015
18:28 – turcii au trimis 20 de tancuri la granita cu Siria (conform SpuitnikNews care citeaza Anadolu)
16:23 – pilotul rus recuperat da amanunte despre ce s-a intamplat: nu a fost nici un avertisment, ne-au lovit in coada, ne-au luat prin surprindere; nu am apucat nici sa facem manevre evazive (sursa: Sputnik News)
17:17 – ARTICOLUL 5 SI RAZBOIUL TURCIA-RUSIA
16:40 – Dupa „injunghierea pe la spate” a Rusiei va mai sprijini cineva Turcia? (Sursa: Al-Arabia)
13:33 – Operatiunea de salvare a unuia dintre pilotii avionului Su-24 s-a terminat cu succes, pilotul fiind adus la baza de la Hmeymim a declarat Ministrul Apararii Sergei Shoigu. Ambii piloti – cel recuperat si cel omorat de turci – vor fi decorati (Sputnik News).
10:47 – Fost pilot de vânătoare român despre doborârea avionului rusesc: Pilotul turc care a doborât acest avion este un laș. Un pilot adevărat nu ar fi doborât niciodată un avion inferior si neînarmat (Activenews)
08:23 – Rusia este gata sa discute cu NATO un plan de prevenirea accidentelor aeriene a declarat adjunctul ministrului de externe rus Sergei Ryabkov dupa o intalnire cu subsecretarul de Stat SUA Rose Gottemoeller la New York, confirm Sputnik News. (nota: faptul ca rusii vorbesc despre aceasta doborare folosind termenul „accident” denota deja o detensionare semnificativa, daca nu cumva a fost doar o gresala sau o detensionare „capcana” specifica strategiei rusesti)
03:16 – TURCIA, NATO SI RUSIA – PRIMELE INTREBARI
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
24 NOV 2015
23:06 – 3 masuri luate de Rusia (cf Zerohedge):
- Operatiunile fiecarui grup de avioane vor fi insotide de avioane de lupta aeriana (nota: Suhoiul doborat de turci nu se putea apara, fiind bombardier)
- Apararea aeriana va fi intarita cu deplasarea la Marea Mediteraneana, a navei amiral a Federatiei Ruse, crucisatorul Moskva care va patrula coasta proxima provinciei Latakia cu scopul de a distruge orice tinta care va pune in pericol avioanele rusesti (intrebare: oare tocmai a declarat Rusia Siria ca fiind no-fly zone?; vor mai zbura americanii care au declarat insa ca operatiunile lor continua?)
- Contactele militare cu Turcia vor fi suspendate (nota: dar cele cu SUA/NATO? Fara contacte, cum vor fi evitate incidentele daca cu contacte s-a ajuns aici?)
18:25 – Ministrul Rus al Apararii a emis un protest oficial atasatului militar al Turciei cu privire la doborarea un avion rusesc de fortele turcesti.
Rusia priveste actiunile fortelor aeriene turcesti ca un „act neprietenos” a declarat ministrul rus.
Avionul rusesc nu a intersectat granita Turciei si a vizat doar obiective pe teritoriul Siriei, lovind in gruparile teroriste pe teritoriul Siriei, a declrat ministrul, adaugand ca incercarile de a contacta partea turca prin canalele de urgenta a esuat. (sursa: RTTV)
15:46 – Desi Turcia este un membru NATO, un purtator de cuvant american a zis ca doborarea avionului rusesc este o chestiune care trebuie aranjata intre Ancara si Moscova. (sursa: RTTV)
15:05 – Doborârea avionului militar rus este o „lovitură aplicată în spate” de către Ankara şi va avea „consecinţe grave” pentru relaţiile Rusiei cu Turcia, avertizează preşedintele rus, Vladimir Putin. (sursa: Gandul)
Avionu rusesc a fost doborat de la o distanta de 60-70km cu o racheta aer-aer, in dezacord total cu tratatele Internationale vizavi de astfel de incidente, la care si Turcia este co-semnatar.
Pilotii militari ai Turciei, la fel de lipsiti de onoare ca ISIS?
http://www.ziaruldegarda.ro/pilotii-militari-ai-turciei-la-fel-de-lipsiti-de-onoare-ca-isis/
În acest caz, legile internationale privind spatiul aerian si tratatele internationale pe care Turcia le-a ratificat, au fost încalcate în mod grosolan.
Una din situatiile în care se considera ca o aeronava utilizeaza neautorizat spatiul aerian al unui stat semnatar al Convetiei de la Chicago, este intrarea în spatiul aerian, al al acestui stat, fara a avea autorizarea data de organele în drept ( autoritatea aeronautica civila pentru aeronavele civile si ministerul Apararii pentru cele militare ). În acest caz se monitorizeaza de la sol pozitia aeronavei, încercînd identificarea acesteia si stabilirea legaturii radio pentru transmiterea informatiilor si dispozittilor catre echipajul aeronavei.
În cazul imposibilitatii stabilirii legaturii radio cu aeronava care continua sa utilizeze neautorizat spatiul aerian al unui stat sau în cazul în care echipajul nu executa dispoztiile, primite de la organele de trafic aerian, urmeaza interceptarea acesteia, cu aeronave militare. Scopul interceptarii este identificarea vizuala a aeronavei care utilizeaza neautorizat spatiul aerian, dirijarea si însotirea acesteia în afara spatiului aerian, al statului respectiv.
Daca si dupa ce s-au parcurs acesti pasi, aeronava refuza intrarea în legalitate, avioanele de interceptare pot executa foc de avertisment, împotriva aeronavei care utilizeaza neautorizat spatiul aerian, al unui stat. Focul de avertisment se executa exclusiv cu armamentul artileristic ( în cazul F-16 turcesc cu tunul de bord M61A1-Vulcan, cal. 20mm ) pentru atentionarea echipajului aeronavei care utilizeaza neautorizat spatiul aerian, fara ca aceasta sa fie lovita. Daca si dupa executarea focului de avertisment, echipajul aeronavei refuza intrarea în legalitate, adica schimbarea directiei de zbor pentru a iesi din spatiul aerian, în care nu este autorizata, avioanele militare interceptoare executa foc de nimicire.
Pilotul rus care a supraviețuit susține că Turcia nu a lansat niciun avertisment înainte de a doborî avionul Su-24
http://www.activenews.ro/externe/Pilotul-rus-care-a-supravietuit-sustine-ca-Turcia-nu-a-lansat-niciun-avertisment-inainte-de-a-dobori-avionul-Su-24-127219
Căpitanul Konstantin Murahtin, unul dintre piloții care a reușit să se catapulteze și să scape cu viață, a declarat pentru o televiziune rusă că avionul său zbura deasupra Siriei și nu a violat spațiul aerian turc, așa cum pretind turcii, relatează The Mirror.
„Nu, acest lucru este exclus, nici măcar o secundă (nu a fost încălcat spațiul aerian n.t.), cu atât mai mult cu cât noi zburam la o altitudine de aproximativ 6.000 metri sub un cer senin. Este sigur, cum se spune în limbajul nostru (al piloților) „milion la milion”. Controlam fără probleme zborul până în momentul când a explodat racheta. Vedeam foarte bine și harta și ceea ce era fața locului, unde este frontiera și unde ne aflăm noi”, a spus pilotul Konstantin Murahtin, la o televiziune rusă, conform Agerpres.
Mai mult, el spune că nu au existat avertismente, înainte de doborârea avionului. Murahrtin a povestit că știe regiunea pe care a survolat-o „ca în palmă” și că „nu aveam cum să pătrundem în spațiul aerian turc”. Pilotul rus a menționat că turcii nu au dat niciun semnal vizual sau radio înainte ca avionul să fie doborât la altitudinea de 6.000 de metri.
„Erdogan a uitat? Avioanele Turciei au încălcat spațiul aerian al Greciei de peste 2000 de ori în 2014”
http://www.activenews.ro/externe/Erdogan-a-uitat-Avioanele-Turciei-au-incalcat-spatiul-aerian-al-Greciei-de-peste-2000-de-ori-in-2014-127217
Asta e operatiunea ruseasca, care a precedat-o pe a americanilor:
https://www.rt.com/news/322614-russian-warplanes-isis-oil-trucks/
Sigur nu din motivul asta, punctual.
Ca uite, si ei au facut acelasi lucru, chiar daca cu o intarziere de mai bine de un an, cand se stia ca pe calea asta obtine ISIS fonduri.
Si categoric nu o faceau transportand petrolul in canistre legate sub burtile camilelor, ca e nevoie de mii de tone pentru un profit substantial.
Dar americanii nu stiau saracii cum si pe unde or fi cisternele alea, li se aburise lentilele satelitilor.
Vedeti, americanii pot sa faca o treaba si mai buna decat rusii, se gandesc inclusiv la bietii soferi, prezumabil inocenti:
http://www.cnsnews.com/news/article/patrick-goodenough/syrian-oil-tanker-drivers-warned-us-bombs-fell
In comunicatul lor turcii zic ca i-au avertizat de 10 ori in 5 minute si ca avioanele rusesti au zburat 17 secunde in Turcia…. Pai care e relatia intre cele 17 secunde si cele 5 minute?! Au zburat 17 secunde si apoi i-au avertizat 5 minute? Sau i-au avertizat 5 minute si apoi au intrat rusii, dar atunci de ce i-au avertizat? Ciudat…
probabil avertizarile au inceput inainte sa intre in spatiul aerian; sa vedem insa, ca rusii nu recunosc ca au intrat in Turcia
Adica i-au avertizat inainte: „Aveti grija sa nu intrati, aveti grija sa nu intrati, va mai spunem inca o data aveti grija sa nu intrati!!” timp de 5 minute si apoi cand au intrat 17 secunde i-au doborat? In plus, avionul si pilotii rusi au cazut in Siria, deci foarte probabil avionul a fost doborat in timp ce se afla in spatiul sirian… Ai drept sa-i mai dobori cand nu mai sunt in spatiul tau aerian? Preventiv, ca nu cumva sa se mai intoarca? Si oricum pilotii turci stiau ca rusii erau acolo sa bombardeze in Siria.
este evident absurd, chiar si dupa harta lor; turcii clar au avut acordul SUA sa dea jos cu avionul lui Putin, probabil pedeapsa pentru bombardarea cisternelor de petrol ale ISIS;
iata ce zicea Erdogan in 2012: http://sputniknews.com/military/20151125/1030698044/erdogan-airspace-violation-contradiction.html
O sa ramana ca in gara.
E o provocare venita din ambele parti, partii turci fiindu-i probabil sugerata miscarea in cauza, pentru a distrage atentia „pestisorilor” (aia cu memoria scurta) de la chestiunea ISIS.