Dupa cum spuneam … despre invatamantul romanesc

Septembrie 2015, chiazna.ro:

Am mai mentionat in articolul anterior si repet si acum: in fiecare toamna, cum incepe scoala, aflam de tot felul de schimbari si proiecte legate de educatie, care sunt fie luate in pripa, fie altereaza din scurt reguli si chestiuni anterioare cum ar fi programa de bacalaureat, organizarea dascalilor, etc. Anul trecut, s-a dat de exemplu legea cu introducerii cererii pentru ora de religie – in timpul anului, pentru ca era urgenta! Tot anul trecut, elevii si profesorii nu stiau pe ce manuale sa invete. S-au lungit niste licitatii (tentative de tunuri) pentru manuale electronice la care in cele din urma s-a renuntat. Nu sunt in domeniu si nu stiu eu sa enumar toate lipsurile de organizare si de bun simt in privinta temporizarii schimbarilor, dar invatamantul, fiind unul dintre domeniile unde partidul isi poate suge multe foloase, este adesea campul de tatonare, un dute-vino continuu de legi, reguli, proiecte, strategii care mai de care mai inovatoare si irealiste, toate avand in singur scop: fluidizarea canalelor de stoarcere de bani si de propasire a claselor inferioare din partid. (SURSA)

Februarie 2016, digi24:

Ministerul Educatiei vrea să schimbe programa şi manualele şcolarilor. Astfel, au fost chemaţi la Minister mai mulţi experţi care lucrează la o propunere integrată. În doar câteva luni, grupul de experţi a ajuns la a patra variantă de lucru care ar urma să schimbe radical sistemul de învăţământ. (SURSA)

Nu am nimic nou sa zic decat ca se va alege praful si de aceasta noua reforma, la cum e pregatita si la ce limbaj de lemn folosesc deja „expertii” chemati sa o incropeasca: focalizare, ciclu nou,  fonduri structurale etc.

Inca un capitol in atlasul „Romania – tara formelor fara fond” …

ministrul-curaj„N-am reuşit să ne focalizăm până acum, dar începem un ciclu nou pe fonduri structurale. Mesajul meu este şi va fi constant pe perioada cât voi conduce Ministerul, că avem nevoie să investim resursele astfel încât fiecare cadru didactic să aibă o a doua sau a treia competenţă, pentru a putea aborda dincolo de strict disciplinar lucruri care nu neapărat sunt la altă disciplină, dar pot fi transversale disciplinei pe care dânşii o stăpânesc,” explică Adrian Curaj, ministrul Educaţiei. (SURSA)

This Post Has One Comment

  1. Radu

    Felicitari,sunteti singurul la care gasesc pana acum ceva normal despre asa-zisa reforma .Lucrurile sunt mult mai grave,din pacate.Dupa esecul partial al celebrului „funieru” acum se da un nou asalt:vor sa comaseze materii,matematica cu informatica,biologia cu fizica si chimia ,vor sa desfiinteze istoria daca se poate ,iar sub titulatura de stiintele vietii vor sa bage multa educatie sexuala de la fragede varste.Faceti mai mult tam-tam pe tema asta ,poate se mai trezesc dintre cei care dorm in papuci.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.