De la Carpați până dincolo de Ocean și poate chiar până la Soare-Răsare, Putin este vinovatul pentru creșterea prețurilor. În Românika unde deja se știe că Prostănacul va lua locul Automatonului și Automatonul se va muta la Bruxelles este ceva normal ca politicienii de la putere să dea vina pe cei dinaintea lor pentru dezastrul din economie și pentru înrăutățirea vieții oamenilor. Asta cu datul vina pe bau-baul de peste gard e nouă însă …
Ce nu este nouă este memoria de pește a oamenilor care uită că Marea Afacere Verde pompase în prețuri încă de anul trecut când a explodat energia. Nou nu avem decât prețul mărit la benzină (și motorină) care oricum deocamdată e ținut în frâu prin jonglerii financiare – adică avem un cvasi-control al prețurilor – dar prețurile actuale nu sunt decât rezultatul măririlor la energia electrică (și gaze) ca urmare a Afacerii Verzi de anul trecut. După cum știm, companiile nu au beneficiat de reduceri și deja facturile încep să pună presiune …
Dincolo de vrajala și mac-macul partidului unic (deja avem asta de facto, în caz că nu v-ați prins), evident că războiul aduce și el o componentă la inflație. Dar care este această componentă reală, este imposibil de spus, deoarece s-a potrivit acest război ca o mană cerească pentru inginerii sociali ai industriei Marelui Reset care nu știau ce lovituri sub centură să mai dea economiei globale și prin ricoșeu nivelului de trai și prin ricoșeu demografiei (deoarece suntem prea mulți pe planetă) și culmea, colac-peste-pupăză, s-a nimerit războiul și Putin care e vinovat pentru creșterea de prețuri cauzată oricum de Afacerea Verde și de tot felul de blocaje și lovituri date lanțului de producție standardizat care este ca un Titanic și virează foarte greu. Și cum în anii de glorie ai capitalismului și globalismului (epoca Clinton) acest lanț a fost super-optimizat și reglat ca să producă bunuri de consum pentru 40 de miliarde de oameni, acum deoarece deciziile au fost schimbate (trecem rapid la tăierea numărului total), lanțul trebuie folosit ca instrument de control pentru ajustarea demografiei deoarece s-a dovedit că ingineria genetică și armele biologice nu sunt suficiente, existând mereu riscul unor tulpini ATIPICE apărute MIRACULOS care dau peste cap orice model de implementare a unui statut pandemic permanent – în care vedem că au rămas setați chinezii.
Ar fi mult de zis despre ce va aduce – în 3-6 luni creșterea petrolului și de asemenea războiul economic al sancțiunilor. Mai nou, nemții acuză rușii că folosesc energia ca armă (weaponizing) deși evident că și Imperiul folosește sistemul financiar ca armă (dolar weaponizing) și nu de ieri de azi …
Ce este evident este că adevăratul război se va duce pe plan economic și dacă asistăm la un cvasi-impas pe câmpul de bătălie din Ucraina, pe planul alianțelor și al fluxurilor de materie primă, „mișcările de trupe” sunt rapide și ferme. Decuplarea Rusiei de vest și găsirea de variante va duce la o lovitură puternică Imperiului pe planul energiei. Iar ECONOMIA ESTE ENERGIE și prin urmare, bunăstarea de care am avut parte în ultimii ani se va duce rapid și profund.
Acum, cu privire la această bunăstare, observ o calmitate prea mare a românilor. Într-adevăr Isărescu ne invită la ceai de tei – o aroganță criminală care nu reflectă decât fața hidoasă a primului bancher al țării în epoca post-ceaușistă – dar eu cred că mai bine ar fi să bem ceva energizante și să ne grăbim în decuplarea de sistem despre care am discutat sumar, cât trebuie, deoarece mai bine e a face decât a vorbi.
Evident că creșterea petrolului se va duce în prețuri dar treptat, pas cu pas: mai întâi în combustibili din cauza impacului psihologic – controlat la noi prin acțiunea eficientă a mareșalului. Să detaliem un pic: creșterea prețului la petrol este anunțată la TV unde cucuvelele au nevoie de știri negre iar ceva mai negru ca creșterea prețului la petrol … Prin urmare, benzinăriile profită de acest impact și cresc prețul chiar dacă ce au ele la pompă este la un preț vechi al petrolului. Acesta este însă primul nivel. Al doilea nivel este la depozite (centre de distribuție). Nu toate benzinăriile fac parte din lanțuri cu propriile rafinării. Prin urmare, cum unele benzinării cumpără de la depozite și cum depozitele de asemenea vad că petrolul a crescut, e firesc ca dacă tu ai deja marfă în depozit și vezi că prețul materiei prime s-a scumpit, să mai stai nițel să vezi cât crește prețul pe piață și să mărești și tu. Apoi ajungem la rafinării care majoritatea nu au stocuri și lucrează direct pe petrol care vine și care este plătit la un preț mai apropiat de prețul de la bursă. Evident există mecanisme financiare de hedging care feresc pe toți jucătorii de spike-uri temporare în prețul petrolului (și îi taxează pe speculatori). Dar când fundamentele sunt clare către o penurie de o resursă (și aici vorbim de toate: petrol, gaze, minereu de fier, grâu), toată lumea estimează creșterea și doar o eventuală neconfirmare a penuriei care să fie dovedită prin abundența de ofertă reală în piață poate calma prețurile mari de la bursă. Apropos de calmare, Isărescu ar putea să lase cursul liber ca să se ajusteze importurile excesive total necorelate cu productivitatea noastră. Să bea el mai bine o cafea ca să i se miște neuronii mai bine (deși nu e problema de neuroni ci de ideologie).
Deci așa cum creșterea petrolului se revede la pompă printr-un mecanism relativ lung (dacă intervine statul cât-de-cât), cu privire la alte sectoare, statul nu mai are ce să facă. Petrolul ca materie primă în chimicale intră în prețul tuturor produselor din jurul nostru nu doar prin combustibili. Uleiurile, îngășămintele și pesticidele agricole, ambalajele, vopselurile, plasticele, cauciucurile, toate folosesc petrol. Și când 1 din 6-7 miliarde de barili care erau consumați anual dispare de pe piață (atât exportau rușii), evident că prețul petrolului crește și mare lucru dacă singura problemă va fi prețul. Evident că petrolul rus se va duce în altă parte (deși deocamdată nu în aceiași cantitate). Dar dacă ne uităm pe veniturile rușilor, aceștia au câștigat mai mulți bani din creșterea prețului chiar dacă au redus exporturile. Adică cantitatea redusă produsă, vândută la un preț mai mare, le-a produs profit mai mare. Acești bani de unde credeți că vin? Din cei care au cumpărat petrol. Ca să facă ce cu el? Mașini și alte chestii pentru cei care au bani! Cine o să sufere însă consecințele? Săracii!
Întorcându-ne la bunăstare … ne-am obișnuit așadar ca să trăim relativ bine. Cea mai săracă familie din România (cu excepția celor care trăiesc din ajutoare sociale) are două mașini – pentru el și pentru ea. Că nu merg ambele tot timpul, e adevărat. Dar oricine muncește are acces la credit și oricine are acces la credit nu se reține de la cumpărături, iar mâncarea nu a fost deloc o problemă de vreme ce toată lumea are credite (pentru mașini, case, telefoane etc).
Am fost obișnuiți cât de cât cu crizele. Cu pseudo-crizele de fapt. A fost cea din 2008 și apoi cea cu plandemia … în rest mare brânză de criză nu am avut recent. Hiperinflația post-decembristă a rămas doar ca o amintire ștearsă pentru babaci și pentru copiii lor ajunși acum aproape-babaci. Dar ce am avut noi în perioada post-decembristă a fost local, o problemă locală, pentru grosul populației. Ce vom avea acum însă va fi o problemă pentru întreg Imperiul cu cele două capete ale sale (de dincoace și de dincolo de ocean).
Dincoace de ocean vedem că se coace un sistem mai autoritar, se pregătește numirea unui dictator. Prin dictator, rog a se vedea definiția și înțelesul acestuia în istoria Imperiului Roman. Îmi cer scuze, dar nu pot explica chiar totul. Și poate greșesc cu paralela mea, dar prin dictator nu înțeleg neapărat o persoană cât evident un post sau mai bine zis un … comitet, o comisie. Ideea e că vom avea un loc de unde se vor dicta măsuri – România – TVA 40%. Punct! Răscoale în stradă? Tăiat curent, tăiat bănci, băgat jandarmii, închis hypermarketuri. Alții vor învăța apoi lecția, așa cum după tentativa eșuată de Grexit, nu s-a mai auzit nimic. Iar Brexitul a fost de fapt decuplarea Romei de Imperiu pentru o mai bună coordonare. În viziunea mea, Marea Britanie este un viitor Pomerium pentru elite unde vor putea să trăiască cât de cât într-o societate normală și de aceea a fost nevoie de decuplare, pentru „aerisirea spațiului” și o mai bună filtrare.
Una peste alta în concluzie atrag semnalul asupra a doi factori care certifică continuarea marelui program al Marelui Reset în care războiul a venit (întâmplător sau nu) ca o mânușă: 1) permanentizarea inflației – ca factor de control economic și cu impact direct și rapid asupra nivelului de trai și asupra demografiei 2) instaurarea dictatorului ca mecanism „eficient” (de notat și în discursurile de argumentare) de control și comandă a populației în viitorul haos organizat care va urma.
Vestea bună este că dacă le iese sărăcirea controlată, scăpăm de războiul nuclear care este acum păstrat ca alternativă în caz că nici asta nu va funcționa. Așa cum în 2014 s-a pornit Crimeea ca bază pentru războiul actual și s-a încercat plandemia, deoarece plademia a eșuat, s-a pompat pe război, ca catalist al sărăcirii controlate prin dinamitarea energiei care este economie. Ce însă nu cred că ia în calcul prea bine inginerii sociali este că uneori sărăcia este factor mai dominant pentru natalitate … deși dacă plănuiesc nucleara …
Pingback: Cât timp va mai ţine inflaţia? – CHIAZNA.RO
„Cea mai săracă familie din România (cu excepția celor care trăiesc din ajutoare sociale) are două mașini – pentru el și pentru ea.” Pe bune? Pe asta de unde ai scos-o?
„Acum, cu privire la această bunăstare, observ o calimitate prea mare a românilor. Într-adevăr Isărescu ne invită la ceai de tei – o aroganță criminală care nu reflectă decât fața hidoasă a primului bancher al țării în epoca post-ceaușistă – dar eu cred că mai bine ar fi să bem ceva energizante și să ne grăbim în decuplarea de sistem despre care am discutat sumar, cât trebuie, deoarece mai bine e a face decât a vorbi.”
Care „sistem”?
Cel romanesc, cel UE sau NATO?
In Romania nu vei putea face nimic. Coruptia, furturile si incompetenta sunt la cote inalte, iar in caz de nasoleala vor ajunge la cote infioratoare. Orice ban investit in „decuplarea de sistem” in Romania, este un ban aruncat pe fereastra, iar in caz de razboi…
„Progresia deși zic că e lentă, depinde însă la ce ne uităm. Dacă ne uităm la hartă, vedem că rușii nu pun mâna pe noi teritorii sau dacă o fac, e prea lent. Dacă ne uităm la bombe însă, ucrainienii sunt exterminați rapid și fizic și economic. Infrastructura, obiectivele economice, casele și mai nou chiar cele mai retrase și ferite zone care până acum nu au avut parte, sunt bombardate cu aplomb. Oare de unde au rușii bani de atâtea bombe?!?
Care însă va fi catastrofa? În cel mai fericit caz, în care nu vom avea parte de escaladare și nici de ocuparea altor teritorii, ucrainienii vor controla niște ruine și niște teritorii sălbatice, necultivate deoarece nu doar că nu au bani de motorină, îngășăminte, piese, tot efortul fiind îndreptat spre armată, dar rușii nu s-au dat înapoi de la bombardat nici ferme, tractoare și chiar au furat echipamente agricole, au adus tiruri cu care au golit depozite de cereale și în general s-au comportat ca pe vremuri, și noi știm cum se comportă rușii când vin … să ne elibereze de naziști.”
Poate nu toata lumea vrea sau poate se se mute in Chile sau in Costa Rica, dar Serbia este aici aproape, si este mult mai buna si mai sigura decat Romania. Sa nu mai vorbim de faptul ca poti scapa de recrutare (nu are acord de extradare cu Romania), nu este membra EU sau NATO.
Cei mai multi oameni fac alegeri proaste, dupa ureche si isi iau tepe. Nu fiti ca ei.
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/teama-de-razboi-ii-face-pe-romani-sa-si-cumpere-locuinte-in-strainatate-in-ce-tari-vor-acestia-sa-plece.html
Ganditi cu capul. Logic si rational.
https://movetobelgrade.com/
„În viziunea mea, Marea Britanie este un viitor Pomerium pentru elite unde vor putea să trăiască cât de cât într-o societate normală și de aceea a fost nevoie de decuplare, pentru “aerisirea spațiului” și o mai bună filtrare.”
In experienta mea de om care a stat niste ani buni pe acolo, iti pot spune ca UK este un gunoi marxist falit care se indreapta rapid spre a deveni un gunoi marxist falit de lumea a treia. UK este o tara cu dimeniuni similare cu Romania, dar cu ~70 milioane de locuitori.
Situatia „de la firul ierbii” sta cam asa:
„But on a serious note, I will summarize the British economy and the British society in a few paragraphs for those who do not understand or know the situation:
The UK economy
The only aspect of the UK economy that has vitality, relevence, international connectivity, intelligent people, well-educated people is the financial services economy, which is primarily based in London. The rest of the UK is basically inhabited by people who have poor educational achievement, high welfare and state benefits dependecy, and live in very poor quality cities and towns that are shabby, violent, ugly and depressing. By voting for Brexit, the British have jeopardised the one aspect of their economy that actually makes substantial amounst of cash. A self-inflicted wound of the highest order. The idea that these ignorant, bigoted, ill-educated, violent, drunk, drug-addled morons are poised to learn Mandarin and embark on a flurry of deal-making with the Chinese and prosper post-Brext, is as laughable as it is pathetic and deluded.
The UK was in dire straights in the early 1970s, bankrupted by belligerant unions who brought the country’s industries to a halt. It eventually went bust and had to turn to Arab and Islamic finance to resurrect its economy. Muslims own pretty well all of London and it is one of the reasons they insisted on a Muslim mayor. Any further bankrupting of the country will mean it will no longer be owned by any British people.
The UK society
The UK is a high welfare-dependency society. Many millions have all their expenses paid for by the state, from free housing, to free healthcare, to free food, clothing, etc. Since the 1980s this population has been added to by millions from Africa, Southeast Asia and the Middle East, and a variation on the structure deployed in the Gulf States has been applied to the UK: rather than find meaningful, wealth-creating work for these people, they instead subsist on welfare, and the UK did pay for this through Northsea oil exports (now nearly gone).
By 2007, the UK had reached the end of the substainability of this system, and it collapsed with bank runs. They rescued this system by embarking on the largest money-printing excercise in the country’s history. What they did was to flash-freeze in place a crumbling, over-priced, moldy, damp, shabby country with trillions and trillions of fake money and full of fat, ugly women. In short, they have nothing to show for all this expenditure, since most of the housing is still poor quality and the infrastructure, apart from some parts of London, is just crumbling Victorian infrastructure. Shitty, fat, pasty-faced people passing wind living cheek-by-jowel in tiny homes and crime-ridden public housing estates infested with drug dealers and black gangs.
The Bank of England is not stupid. They see the true state of the country and know there isn’t any financial fakery left that can paper that mess over. The UK faces either a short-sharp shock of fiscal reality and then a recovery based on real wealth creation, or, it gets the full Communist with Labour and experiences a classic Venezualan global meltdown and pariah status. Britain’s open borders ensure that any expansion in public housing or welfare under Labour will only attract millions of more migrants into the country, leading to an epic bankruptcy. The sad fact is Britain has been here before: it was the 1970s.”
Poate NZ nu UK. Problema cu NZ condusa de socialisti si Jacinda Ardern „has gone full retard”. S-ar putea ca nici bogatasii care au cumparat ferme si bunkere pe acolo sa nu mai aiba chef sau sa nu mai vrea sa se intoarca pe acolo.
„Dincoace de ocean vedem că se coace un sistem mai autoritar, se pregătește numirea unui dictator… Și poate greșesc cu paralela mea, dar prin dictator nu înțeleg neapărat o persoană cât evident un post sau mai bine zis un… comitet, o comisie. Ideea e că vom avea un loc de unde se vor dicta măsuri – România – TVA 40%. Punct!”
Acest lucru EXISTA deja:
– Consiliul European unde presedinte actual este Charles Michel.
– Comisia Europeana unde presedinte actual este Ursula von der Leyen
Parlamentul European este doar de forma, avand utilitate si importanta zero.
Ai votat tu pentru Charles Michel sau Ursula von der Leyen?
Indivizii astia impreuna cu institutiile pe care le conduc ti-au bagat deja TVA-ul, green deal-ul, „certificatul verde” si au cumparat aproape 2 miliarde de doze de vaccin, au autorizat consumul de viermi, greieri si alte insecte in timp ce se chinuie sa interzica consumul de carne de pasari, porci si mai ales de vaci, etc.
https://www.consilium.europa.eu/ro/european-council/
https://ec.europa.eu/info/index_ro
https://ec.europa.eu/newsroom/sante/items/712990/ro
https://www.mediafax.ro/externe/greierele-a-devenit-aliment-in-uniunea-europeana-cum-poate-fi-preparat-20519872
https://www.stiridinlume.ro/life-style/de-ce-sunt-autorizate-de-fapt-insectele-ca-produse-alimentare-cele-3-insecte-care-au-fost-aprobate-pentru-consum-in-ue-63440.html
https://www.gazetaromaneasca.com/utile/sanatate/viermii-hrana-aprobata-in-ue-alte-11-insecte-vor-fi-autorizate-pentru-consumul-uman/
etc.
https://www.capital.ro/o-carne-consumata-de-milioane-de-romani-la-un-pas-sa-fie-interzisa-decizie-radicala-in-ue.html
https://www.dcnews.ro/printul-charles-sustine-mastile-pentru-vaci-daca-vacile-ar-purta-masti-ar-putea-eructa-mai-putine-emisii-de-metan-in-atmosfera_868904.html
https://www.replicaonline.ro/ue-vrea-sa-interzica-soba-pe-lemne-dupa-porcul-din-batatura-499013/
https://www.zf.ro/business-international/industria-carnii-porc-europa-fata-viitor-nesigur-pesta-porcina-isi-20452415
etc.
„Evident că creșterea petrolului se va duce în prețuri dar treptat, pas cu pas: mai întâi în combustibili… Prin urmare, benzinăriile profită de acest impact și cresc prețul chiar dacă ce au ele la pompă este la un preț vechi al petrolului.”
Dupa ce mi-am luat permisul de conducere am cumparat o Dacia 1310L veche de 4 ani bine intretinuta. In 3 ani am facut peste 50.000 km prin toata tara, de la Timisoara la Constanta si prin traficul zilnic din Bucuresti fara probleme majore. Doar pivoti, capete de bara, bucse, placute de frana, un chit de ambreaj, bujii, etc. plus clasicele condens in capacul de la delcou, jicloare infundate/dereglate, sigurante arse, etc. pe care le rezolvam singur pe marginea drumului sau in parcare. Mi-am facut „rodajul” pe ea la preturi infime. Am avut prieteni cu masini „de firma” sh care radeau de mine ca am Dacie, dar ei stateau o gramada prin serviceuri si cheltuiau o avere.
A doua masina a fost una noua. Am prins o oferta speciala la Cielo, o editie limitata cu GPL din fabrica. Am luat-o pentru reducerea de pret, nu pentru GPL. Am tinut-o 7 ani. Din nou, aceiasi prieteni cu „masini de firma” imprieteniti cu mecanicii de pe la toate serviceurile de prin oras radeau in continuare de mine si spuneau ca „nu vreau sa intru in randul lumii” sau „sa fiu om serios”. Era la moda si inca mai este sa schimbi in fiecare an cate un harb cu altul. Am facut aproape 200.000 km cu ea si am avut ZERO probleme. Doar consumabile am bagat in ea. Apoi i-am vandut-o unui vecin mai in varsta de la tara sa faca naveta cu ea. Acum este pensionar si masina este bine-merci. A sarit de 450.000 km.
Faza foarte interesanta este ca m-am obisnuit cu GPL-ul, atat din punct de vedere al pretului cat si al performantelor si am ajuns la o concluzie foarte simpla:
ESTE O PROSTIE MAXIMA, SA PLATESTI MAI MULT SI SA PRIMESTI LA FEL SAU MAI PUTIN!
Drept urmare, mi-am cumparat diverse „marci medii” (Hyundai, Skoda, Renault, Dacia, etc) DOAR MASINI NOI CU GPL DIN FABRICA pe care le-am schimbat o data la 3-5 ani in functie de rulaj sau de perioada de garantie. Singurele masini cu „petrol” au fost cateva dubite mici de genul Peugeot Boxer si Expert care in mod evident aveau motoare diesel. Este o prostie colosala sa cumperi diesel pentru uz personal.
Initial se considera ca dieselul este bun si rentabil pentru carat marfa si pentru naveta mare, iar benzina era buna pentru naveta mica si medie cu motoare medii si pentru oras cu motoarele mai mici de 1 litru. Acum lucrurile s-au schimbat sau sunt in schimbare. Dieselul va ramane in continuare pentru tonaj mediu si mare, iar pentru tonaj mic si naveta este deja inlocuit de GPL. Benzina nu mai are nici un rost pe nici un fel de model putand fi inlocuita lejer de GPL in absolut orice situatie. Electricele sunt o mare teapa. Nu doar cu timpii de incarcare si cu autonomia, ci mai ales cu degradarea capacitatii de stocare a bateriilor si cu costul de inlocuire a acestora.
Cine spune altceva, nu stie pe ce lume traieste.
Dupa cum am spus, am detinut si detin in continuare mai multe marci si tipuri de autoturisme. TOATE SUNT CU GPL. Le detin pe firma, evident. Zilele trecute a avut unchiul meu nevoie sa il duc la un drum ceva mai lung. Din motive medicale nu mai este apt de condus, asa ca il mai duc eu din cand in cand, in functie de timp cu masina. El plateste combustibilul. Am luat de la firma un Logan ECO-G 100 cumparat acum o luna si am plecat la un drum de ~170 km. Am mers cu 100-130 k/h in afara localitatii si cu 50-70 k/h in localitati.
De retinut:
– Logan TCe 90 are un motor de un litru turbo cu 90 cp
– Logan ECO-G 100 are acelasi motor TCe cu 90 de cp, dar pe GPL dezvolta 100 cp.
– La Lukoil pretul GPL a fost de 4.18, benzina standard 7.99, iar diesel standard 8.81
– La bord consumul mediu afisat a fost de 7.8 pe GPL la o masina cu doar 1100 km parcursi
– La pompa cu plinul facut la plecare si plinul facut la intoarcere, pentru un drum de ~170 km am platit 55 ron
De ce as plati mai mult pentru o masina doar pe bezina?
De ce as plati mult mai mult plus costurile suplimentare si durerile de cap aferente pentru un diesel?
Detin si folosesc diesel atunci cand am nevoie de asa ceva, in rest NUMAI GPL.
Inteleg bine costurile aferente care intra in pretul final al unui produs, dar atat pentru uz personal cat si pentru o mare majoritate de masini sau flote de firma, benzina sau dieselul NU AU JUSTIFICARE. Fiecare este liber sa-si cheltuiasca banii cum vrea. Eu nu am absolut nimic impotriva. Cu toate acestea nu pot sa nu observ cum o gramada de oameni arunca un purcoi de bani pe fereastra pentru nimic, dupa care se plang ca viata e grea si nu le ajung banii.
Vrei sa t-o spun si pe aia cu alcolul si cu tigarile? Niste rude de la tara ale unchiului meu imi spuneau ieri cu mandrie cum isi petrec viata si cat de jmekereste isi cheltuiesc banii. Sunt sot si sotie.
– ambii fumeaza cate doua pachete de tigari pe zi
– au o gramada de vie si scot anual peste 100 de vedre de vin + multa tuica care nu le ajung de baut de la un sezon la altul
– ia pazeste 30 de capre si face branza pe care o vinde cu 25 lei kilu’
– el lucreaza cu ziua ca zidar, cand gaseste
– ieri in jurul pranzului, el a topit 4-5 beri la magazinul din stat si apoi inca 2 litri de vin pe care i-a dat unchiu-meu
Individul mi-a facut capul calendar cu ce tare, avut si jeker este el, cum are „de toate” si ce barbat macho este el ca poate topi o vadra de vin pe zi fara sa aibe nimic. La un moment dat, m-a plictisit si enervat atat de mult incat i-a zis sa o lase mai moale si sa nu ma mai plictiseasca ca m-am saturat sa ascult aberatiile a doi idioti care traiesc ca in evul mediu, unul la coada sapei si a mistriei, iar altul la coada caprei, doar ca sa aibe ce sa bea si sa fumeze.
Nu sunt singurele exemplare de acest gen pe care le cunosc si nu are rost sa intram in problema „pacanelelor” sau a pariurilor sportive.
Cand mai auzi oameni care se plang de preturi si de „viata grea”, intreaba-i cu ce se ocupa, cat castiga si cat cheltuie pe alcool, tigari si pacanele.
„Întorcându-ne la bunăstare … ne-am obișnuit așadar ca să trăim relativ bine. Cea mai săracă familie din România (cu excepția celor care trăiesc din ajutoare sociale) are două mașini – pentru el și pentru ea. Că nu merg ambele tot timpul, e adevărat.”
S-a umplut tara de masini care trebuiau duse la REMAT de mult si de idioti agresivi care le conduc.
Individul de care povesteam mai sus, este mandru posesor de Ford Focus din 2003.
Aia masina! Nu are moarte!
„Ce nu este nouă este memoria de pește a oamenilor care uită că Marea Afacere Verde pompase în prețuri încă de anul trecut când a explodat energia.”
In Europa, „afacerea verde” este in realitate o afacere nemteasca. Cea mai mare si mai banoasa productie din Europa este productia de masini (de toate felurile) plus subansamblurile si accesoriile aferente care in mod evident ca este dominata la orice nivel de grupurile si marcile nemtesti.
In urma cu 15 ani nemtii pompau din greu ideea cu „sustenabilitatea energetica verde” prin care sperau ca toata Europa sa fie impanzita de panouri solare „nemtesti” produse peste 90% cu componente Made in China. Evident ca aceasta startegie a cazut in momentul in care majoritatea prostilor s-au prins ca un panou voltaic chinezesc FACE EXACT ACELASI LUCRU ca unul „Made in Germany” dar la preturi de 5-10+ ori mai mici.
In ultimii 10 ani, nemtii au mizat maxim pe mantra aerului „curat/respirabil” si au inceput razboiul impotriva dieselului, cu downsizeingul motoarelor pe benzina dotate cu turbina, iar mai nou, apasa la maxim pedala masinilor electrice. Ghici cine are de castigat din reanoirea parcului auto mai ales daca acest lucru nu se face cu baul jos ci prin credit sau leasing?
O vor suge din nou, la fel cum au supt-o cu panourile solare.
Numai tampitii mai cumpara astazi marci nemteasti.
In primul rand, orice om cu neuroni funtionali, ar trebui sa inteleaga ca nicio marca de autoturism nu are nimic de-a face cu prestigiul sau cu idiotenii de genul „statut social”, sa nu mai vorbim de „investitii”. Autoturismele au fost, sunt si vor fi nimic altceva decat O CHELTUIALA pentru persoanele fizice si UN CONSUMABIL pentru persoanele juridice, indiferent cat de utile sau indispensabile sunt.
In al doilea rand, nemtii sunt campioni absoluti la „uzura planificata” care in mod evident ca este implementata la maxim de industria auto & moto nemteasca. Incearca sa folosesti un autoturism nemtesc dupa perioada de garantie sau peste 120.000 km. Sunt ceea ce in mod popular se numeste un „money pit”. Evident ca vorbim despe persoanele pentru care matematica si contabilitatea de baza nu sunt un mister, persoane care fac cheltuieli si achizitii in urma satabilirii unui buget si a unei analize de cost, nu de idioti analfabeti financiar care fac achizitii emotionale in functie de gura lumii sau de o reclama de doi bani.
https://en.wikipedia.org/wiki/Planned_obsolescence
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=money%20pit
https://www.oysterenglish.com/money-pit.html
In al treilea rand, marcile si grupurile germane, italiene si britanice conduc detasat topurile auto pentru LIPSA DE FIABILITATE. Am mentionat deja faptul ca sunt un „money pit”. Nu este nici un secret aici. Trebuie doar sa deschizi ochii si sa te informezi. Evidentele sunt peste tot.
https://www.whatcar.com/news/most-and-least-reliable-car-brands/n17101
https://www.4tuning.ro/editorial/editorial-de-ce-romanul-de-rand-nu-vede-nimic-altceva-decat-volkswagen-23957.html
https://www.4tuning.ro/alte-stiri-auto/mizeria-marca-volkswagen-motorul-1-2-tsi-pe-benzina-23139.html
https://www.linkedin.com/pulse/fatal-flaw-mercedes-benz-sprinters-tom-robertson
https://www.linkedin.com/pulse/fatal-flaw-mercedes-benz-sprinters-part-2-tom-robertson
https://evz.ro/avocatul-dan-chitic-povesteste-pe-propria-pagina-de-facebook-nef.html
Cat a costat revizia de 60.000 la audi A4 B9 si de ce eu nu o sa mai cumpar niciodata Audi!
https://www.youtube.com/watch?v=M5EDFSwcOYY
Cat a costat revizia de 1 an la mercedes E si alte probleme!
https://www.zerohedge.com/markets/food-riots-sri-lanka-turn-deadly-protesters-beat-police-burn-down-politicians-houses