Ce ne spune Google despre ipocrizia corectitudinii politice?

S-a împământenit mai ales în mass-media anglo-americană ca de Crăciun, urarea să nu mai fie „Crăciun Fericit!” ci „Sărbători Fericite!”. Ideea a venit de la comuniști, aceiași care au încercat să-l înlocuiască și pe „Moș Crăciun” cu „Moș Gerilă”.

Niciodată nu veți auzi în Europa la o televiziune mainstream urarea „Crăciun Fericit!” ci doar „Sărbători Fericite!”. Nu mai discutăm că oricum nimeni nu mai vorbește despre Nașterea lui Hristos sau creștinism, dar 24 de ore din 24 nu veți auzi cuvântul „Christmas” decât cel mult în formula „Christmas sales” (vânzări de Crăciun).

Curios, când e vorba de gologani, americanii lasă deoparte corectitudinea politică – noua ideologie a imperiului – și nimeni nu își face reclamă la prăvălie cu formule de genul „Reducerile de sărbători” sau „Cadouri de sărbători” ci peste tot încă se folosește cuvântul crăciun.

Să trecem însă și la argumentări. Charturile de jos arată cât de mult caută utilizatorii Google cuvintele respective. Axul vertical are valori de la 1 la 100 unde 100 înseamnă maximul atins pe perioada selectata, deci valorile sunt relative. Primul chart compară căutarea după cuvintele „happy holidays” și „merry christmas” iar al doilea căutarea după „christmas presents” și „holiday presents”.

chart1

chart2

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Alte articole:

Cine ne fură[ Crăciunul?

MOS CRACIUN by Coca-Cola – Povestea adevarata a “mosului” in haina rosie sau ISTORIA DETURNARII SENSULUI UNEI TRADITII CRESTINE

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.